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08.12.25 - 19:09
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Bombardier Celebrates Entry-into-Service of the Global 8000 Aircraft, the World′s Fastest Business Jet (GlobeNewswire EN)
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MONTREAL, Dec. 08, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier today celebrated the entry-into-service of its Global 8000 (1) business aircraft during a special event held at its state-of-the-art Aircraft Assembly Centre in Mississauga, Ontario in the presence of employees, government officials, suppliers, media and special guests. Patrick Dovigi, buyer of the first Global 8000 aircraft, accepted the keys to his brand-new private jet, while Canadian rock star Tom Cochrane presented by Rolling Stone Canada delivered a powerful performance fitting for the debut of the world's fastest civil aircraft since the famed Concorde....
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06.12.25 - 07:45
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Schüttelzug: SBB-CEO mit Propaganda in eigener Sache (Inside Paradeplatz)
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Vincent Ducrot war Besteller des Milliarden-„FV-Dosto“, jetzt schönt Bahn-Chef sein Tun mit weiteren 90 Millionen. Zu eigenem Fehler stehen? Nope.
Vincent Ducrot, der Konzernchef der SBB, ist für eine der grössten Fehlinvestitionen in der europäischen Eisenbahngeschichte verantwortlich. Unter Ducrots Führung wurde die zwei Milliarden Franken teure Beschaffung des Fernverkehrs-Doppelstockzugs (FV-Dosto) aufgegleist. Den Kaufvertrag bei der ehemaligen Bombardier (heute Alstom) hatte […]...
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03.12.25 - 23:03
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Bombardier Completes Redemption for All of its 7.875% Senior Notes due 2027 (GlobeNewswire EN)
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MONTREAL, Dec. 03, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier Inc. (“Bombardier”) today announced that it has redeemed all remaining outstanding US$99,431,000 aggregate principal amount of its 7.875% Senior Notes due 2027 (the “Redemption Notes”), as set forth in the notice of redemption issued November 3, 2025. This debt redemption was funded using cash from Bombardier's balance sheet....
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03.12.25 - 07:15
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SBB will Bombardier-Wagen loswerden – Interesse null (Inside Paradeplatz)
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Nicht mal zum Materialwert lassen sich Niederflurwagen verkaufen, SBB musste funktionstüchtige Wagen verschrotten. Jetzt 2. Versuch.
Könnte ein schönes Restaurant werden, der Niederflurwagen von Bombardier. Das zumindest hat sich die SBB gedacht, als sie acht Stück 2024 zum Verkauf anbot. Die Dinger wurden vor 14 Jahren generalüberholt, sind fast 25 Meter lang, 68 Sitzplätze, Klimaanlage. Aber […]...
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17.11.25 - 13:36
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Bombardier and ELIE SAAB Announce Exclusive Collaboration to Create Uniquely Elegant Global 8000 Interior Design (GlobeNewswire EN)
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DUBAI, United Arab Emirates, Nov. 17, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier and ELIE SAAB are proud to announce a collaboration to create a uniquely elegant passenger cabin design for the Bombardier Global 8000(1) aircraft. This creative collaboration brings together two masters of their craft, with Bombardier's leading aviation expertise and ELIE SAAB's world-renowned artistry in haute couture and design. Centered on delivering an exceptional passenger experience, the ELIE SAAB-designed jet will combine refined aesthetics, exceptional craftsmanship and innovative functionality, creating an environment where comfort and elegance seamlessly meet....
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10.11.25 - 07:45
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SBB gegen Spuhler: Super-Fight eskaliert (Inside Paradeplatz)
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Staatsbahnen kontern Stadler-Patron: Siemens sichert Jobs auch in der Schweiz. Pannen-Zug von Bombardier sei heute „zuverlässigster“.
Die Schweizerischen Bundesbahnen (SBB) schlagen zurück. Der Staatsbetrieb attackiert Milliardär und Unternehmer Peter Spuhler, einer der letzten Tycoons der Swiss Industrie. Der hatte die SBB gestern scharf über die Vergabe eines 2-Milliarden-Auftrags an die deutsche Siemens angepackt. Der Beschluss der […]...
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09.11.25 - 08:00
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Sind SBB-Chefs gegen Spuhler, weil der SVP ist? (Inside Paradeplatz)
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Wegen 12 Mio. Differenz gefährden Bundesbahnen Schweizer Jobs. Spuhlers Züge laufen, ausländische wie Bombardier-Dosto fielen aus.
Warum vergeben die Schweizerischen Bundesbahnen den Zwei-Milliarden-Auftrag für die Zürcher und Lausanner S-Bahn nach Deutschland? Warum Siemens in München und nicht Stadler Rail im thurgauischen Bussnang? Die Frage treibt die Eidgenossenschaft um. Heute früh brachte Schweizer Radio SRF sie als […]...
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06.11.25 - 12:33
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Bombardier Third Quarter 2025 Results See Strong Order Momentum and Significant Increases in Revenues, Deliveries, Services and Free Cash Flow (GlobeNewswire EN)
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MONTREAL, Nov. 06, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier Inc. (TSX: BBD.B) today announced strong financial results for the third quarter of 2025, with multiple key metrics recording large year-over-year gains. The results emphasize the company's ability to deliver a high level of performance and place the team in an excellent position to reach full-year guidance(7). The third quarter saw sustained Services growth as well as the launch of a new expansion initiative geared toward the company's footprint in the U.S. Increases in deliveries and continued momentum in the backlog both highlighted strong, sustained demand for Bombardier products....
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04.11.25 - 13:33
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Bombardier Global 8000, The World′s Fastest and Longest-Range Four-Zone Business Jet, Now Sets a New Benchmark with the Lowest Cabin Altitude (GlobeNewswire EN)
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MONTREAL, Nov. 04, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier today announced that the Global 8000(1), the world's fastest business jet with a top speed of Mach 0.95 and with the longest range in its class at 8,000 nautical miles, has set a new industry benchmark for cabin altitude at 2,691 ft at 41,000 ft., the lowest being produced in business aviation. With this new cabin altitude, the Global 8000 aircraft helps passengers with the best physical wellbeing so that they arrive at their destinations feeling refreshed, alert and ready to perform....
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